Razvojni tim B-RIN
Razvoj temeljnih vsebin in znanj računalništva in informatike v vrtcih in osnovnih šolah
Sodelujoče organizacije:Vrtec Mavrica Brežice, Vrtec Jelka, Javni vzgojno-izobraževalni zavod Vrtec Koper, OŠ in vrtec Ankaran, OŠ Solkan in vrtec Solkan, OŠ heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu, Vrtec Polhek, OŠ Frana Erjavca Nova Gorica, OŠ Frana Kocbeka Gornji Grad, OŠ Oskarja Kovačiča Škofije, OŠ Vojke Šmuc Izola
Povzetek:Mednarodni in domači dokumenti analize stanja v Evropi in Sloveniji kažejo potrebo po sistemski integraciji in nadgradnji poučevanja temeljnih vsebin RIN (računalništva in informatike). Namen projekta je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih skupinah vrtcev in oddelkih šol.
V okviru projekta bodo konzorcijski partnerji didaktične strategije in učne pristope uvajanja temeljnih vsebin RIN bomo personalizirali in diferencirali za učenje v i.) predšolsko vzgojo in izobraževanje, ii.) na prehodu med predšolsko vzgojo in izobraževanjem ter vstopom v OŠ ter iii.) za učeče se v osnovni šoli do vključno 5. razreda OŠ. V okviru slednjega bomo vsebinskim ciljem ustrezno prilagodili izbor VIZ ter dinamiko in koncept vključevanja inovativnih skupin/oddelkov. V specifičnem kontekstu razvojno-psiholoških obdobij učečih se – natančneje zgodnjega, srednjega in začetka poznega otroštva učečih se – bomo dali poseben poudarek prilagajanju didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.
V okviru projekta bomo dosegli naslednje rezultate:
- popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN, opredelitev potreb na področju RIN in oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN,
- razvoj, izvedba in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v predšolsko vzgojo in izobraževanje ter v osnovno šolo do vključno 5. razreda,
- priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se,
- vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri izvedbi na voljo vsem članom učeče se skupnosti,
- diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno-izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini ter oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetne in samostojne obvezne vsebine vrtčevskih dejavnosti oz. učnih aktivnosti v VIZ.
Projekt bo pomenil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v vrtce in osnovne šole do 5. razreda.
Vrednost projekta: 900.000,00 €
Na Osnovni šoli Vojke Šmuc Izola bomo nadaljevali z izvajanjem podobnih dejavnosti, ki bodo še naprej spodbujale razvoj računalniških znanj med našimi učenci. Vključitev v projekt B-RIN je pravi korak v smeri priprave naših učencev na izzive digitalnega sveta, ki jih čakajo v prihodnosti.
Razvojni tim B-RIN
Projekt B-RIN sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jihzahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5) za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.
#BRIN #NextGenerationEU #MVI #UP