POUČEVANJE ŠPORTA V 1. IN 2. TRILETJU
V šolskem letu 2024/2025 bosta v 19 oddelkih od 1. do 5. razreda šport poučevala po 1 šolsko uro razredničarka (in druga strokovna delavka V 1. razredu) ter športni pedagog. Naloga športnega pedagoga bo poleg izvajanja vsebin pri športu v okviru Učnega načrta šport v šolski telovadnici tudi izvedba športnih vsebin v drugačnih oblikah (šola v naravi, športni dnevi …).
Dejavnosti pri pouku športa (ŠPO) v 1. triletju temeljijo na igrivih vsebinah in učenju skozi igro. Med urami, ko poleg razredničarke izvaja pouk športa športni pedagog, poleg rednega programa sledimo analizam ŠVK in v pouk športa vnašamo vsebine, kjer izvedene analize kažejo, da učenci naše šole dosegajo nižje rezultate. Program, pri katerem sodelujeta razredničarka in športni pedagog izvajamo že nekaj let in posledično ugotavljamo, da se rezultati ŠVK izboljšujejo.
Dodaten kader pri izvajanju ur ŠPO pripomore h kvalitetnejši pripravi in izvedbi raznolikih športnih poligonov in zanimivih ter primernih obhodnih vadb za določeno starost učencev. Med izvedbo vsebin učenci poglabljajo znanja, ki so predpisana v Učnem načrtu za šport. Športni pedagog pri uvajanju vsebin poskrbi tudi z vnosom novih in zanimivih vsebin, ki nadgradijo in popestrijo vsebine športa v osnovni šoli.
Delo dodatnega učitelja, športnega pedagoga, pri izvedbi ur športa v 1. in 2. triletju, je priložnost, da učencem poglobljeno predstavimo različne vsebine in navdušimo otroke z različnimi športnimi dejavnostmi ter razvijamo njihove gibalne sposobnosti. Pri tem zasledujemo cilje, kot so:
- ustrezna gibalna učinkovitost učenca (telesni razvoj, razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti),
- usvajanje različnih naravnih oblik gibanja, iger in športnih znanj učenca,
- prijetno doživljanje športa in vzgoja z igro,
- razumevanje pomena gibanja in športa ter drugo.
Cilje uresničujemo z različnimi vsebinami, ki se koncentrično nadgrajujejo iz razreda v razred. Dodatne in zahtevnejše vsebine, ki jih učitelj vključi v letno pripravo po svoji presoji glede na značilnosti kraja, zmožnosti in interese učencev, so:
- naravne oblike gibanja in igre,
- atletska abeceda,
- gimnastična abeceda,
- plesne igre,
- igre z žogo,
- plavalna abeceda,
- pohodništvo,
- športni dnevi oz. dejavnosti (zimske dejavnosti, plavanje …).
Dodatno uro športa v oddelkih od 1. do 5. razreda bodo izvajali športni pedagogi: Greta VATOVEC, Karmen GEC.