MEPI – MEDNARODNO PRIZNANJE ZA MLADE
Pod okriljem Nacionalnega urada Mepi izvajamo program bronaste stopnje za učence 9. razreda. Program zajema individualne aktivnosti učencev na področjih prostovoljstva, veščin in rekreativnega športa ter skupinsko izvedeno dvodnevno pustolovsko odpravo.
V programu sodelujejo Franka SAKELŠAK, Tomaž MIKELN, Mateja TOMAŽIČ, Debora UMER in David GOBBO (koordinator).
FLL RAZISKOVALCI 2024 (MEDNARODNI PROJEKT)
Skupina učencev od 2. do 5. razreda bo pod vodstvom učiteljic delala po mednarodnem multidisciplinarnem raziskovalnem programu, ki spodbuja radovednost, kreativnost, sodelovalno učenje in skupinsko delo. Program je oblikovan tako, da otroci, stari od 6 do 10 let, s pomočjo priljubljenih LEGO kock in gradnikov spoznavajo matematiko, naravoslovje, tehniko in informatiko na način, ki je povsem primeren in prilagojen njihovi starosti. S pomočjo atraktivne robotike se na učinkovit in zabaven način navdušujejo za naravoslovje in tehniko, s čimer učenci skozi učenje z igro razvijajo in krepijo logični in tehnični način razmišljanja. Spodbuja jih k uporabi sodobnih tehnologij v koristne, humane namene. Otroci s pomočjo LEGO gradnikov konstruirajo in sestavijo motoriziran model, ki predstavlja vse, kar so spoznali in se naučili. Izdelajo poster »Pokaži mi!«, ki opisuje njihovo raziskovalno potovanje. Skozi proces dela se otroci naučijo o timskem delu, čudežih znanosti in tehnologije in zelo pomembnih ter unikatnih vrednotah FIRST – odkritje, inovativnost, vpliv, vključevanje/inkluzija, skupinsko delo in zabava. Ob koncu vsake sezone se zberejo na festivalu, predstavijo svoja spoznanja, ekipo, model, delijo ideje z vrstniki in obiskovalci, dobijo povratne informacije odraslih radovednežev – ocenjevalcev, proslavijo zaključek sezone in se zabavajo! Na naši šoli smo bili v preteklosti že vključeni v FFL program. V jesenskem času bomo sestavili ekipo do šest učencev, starih od 6 do 10 let. Projekt FLL Raziskovalci vodita mentorici Mojca PRISTOV in Valentina LENARČIČ.
ENO TREE PLANTING
Tudi letos bomo sodelovali pri tradicionalnem dnevu sajenja drevesa miru, ki bo kot vsako leto potekalo 21. septembra. Ta dan so Združeni narodi razglasili za svetovni dan miru. Otroško sajenje dreves simbolizira mir in kontinuiteto življenja. Skupaj z učenci bomo posadili drevo okolja. Vodja Katica ROŽAC JERMAN in tim Ekošola
MLADI POROČEVALCI ZA OKOLJE (EKOŠOLA)
V šolskem letu 2023/2024 smo prvič sodelovali v mednarodnem projektu Ekošole Mladi poročevalci za okolje. S partnersko šolo iz Turčije smo se odločili za temo: odgovorna skrb za živali. Učenci obeh šol so posneli fotografije domačih in eksotičnih živali ter zapisali svoje kritične misli o pomembnosti ustreznega ravnanja z živalmi. Končni izdelek bo avgusta 2024 predstavljen na konferenci Ekošole v Čatežu. Mentorica Barbara SIMČIČ.
NAŠA MALA KNJIŽNICA
V šolskem letu 2024/2025 bodo učenci in razredničarke 2. a (Tanja Poles), 2. b (Tina Marić), 2. c (Eneja Čosić Čulina), 3. k (Andrea Maršič) in 4. b (Mateja Tomažič) sodelovali v mednarodnem projektu Naša mala knjižnica. V okviru projekta bodo učiteljice z učenci prebirale priporočene knjige, učenci pa reševali naloge v Ustvarjalniku (1 ali 2), ki se nanašajo na prebrane knjige. V okviru projekta bodo sodelovali tudi v različnih natečajih, tekmovanjih, izmenjavah (bralni vlakec, izmenjava knjižnega junaka ipd.).
Koordinatorica projekta bo Eneja ČOSIĆ ČULINA.
SODELOVANJE S SLOVENCI V ZAMEJSTVU PRI TRSTU (4 in 5. razredi)
Učenci 4. in 5. razredov se povezujejo z vrstniki iz zamejstva. Kontakt z vrstniki v Italiji vzpostavimo preko pisem. Naši učenci se predstavijo v italijanščini, medtem ko zamejci pišejo v slovenščini. Naši četrtošolci obiščejo svoje vrstnike v Italiji na pohodu v dolino reke Glinščice. Naše petošolce vrstniki iz zamejstva obiščejo v Izoli. Skupaj izvedemo organiziran dan v soline ali se družimo v športnih igrah na naši šoli oz. v okolici šole.
OBISK KNJIŽNEGA SEJMA V LJUBLJANI (7. – 9. razred)
Zainteresirani učenci se udeležijo obiska in delavnic v času knjižnega sejma v Ljubljani, ki poteka 26. 11. do 1. 12. 2024.
Vodji: Maša AVSENAK ZOBEC in Deana PROTNER
MEDPREDMETNO SODELOVANJE izbirnih predmetov ŠPANŠČINE, FRANCOŠČINE in LIKOVNEGA SNOVANJA ter NADARJENIH
Ogled razstav v muzeju Revoltella v Trstu oz. razstav, ki gostujejo po Sloveniji v popoldanskem času med tednom.
Vodji: Klarisa HRVATIN in Maša AVSENAK ZOBEC
EKSKURZIJA V BENETKE (7. – 9. razred)
Z nadarjenimi učenci oziroma učenci, ki dosegajo uspehe na različnih področjih ter/ali samo z učenci izbirnih predmetov likovno snovanje in filmska vzgoja se izvede ekskurzija v Benetke na koncu šolskega leta.
Vodja: Klarisa HRVATIN
EKSKURZIJA V LONDON (7. – 9. razred)
Šola bo v skladu z možnostmi načrtovala pripravo strokovne ekskurzije v London.
Učenci bodo na strokovni ekskurziji v Londonu:
- spoznali bodo ključne točke britanske zgodovine, političnega sistema in kulturnih dosežkov z obiskom znamenitih krajev, –
- s praktično uporabo angleškega jezika v vsakodnevnih situacijah okrepili svoje komunikacijske veščine in samozavest pri uporabi jezika,
- z obiskom znanstvenih in umetniških ustanov, bodo razširili svoje znanje na področjih znanosti, umetnosti in zgodovine ter razvili večjo radovednost za ta področja,
- spoznali kulturno raznolikost Londona ter pridobili razumevanje medkulturnega dialoga, kar bo prispevalo k večji strpnosti in medsebojnemu spoštovanju.
S temi cilji bodo učenci poglobili svoje znanje, izboljšali jezikovne spretnosti ter razvili osebnostne in socialne kompetence.
Vodja: Suzana LOVRIČ
BRANJE BREZ MEJA
Tudi v šolskem letu 2024/2025 se bomo vključili v mednarodni projekt Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice, ki ga organizira Zveza bibliotekarskih društev Slovenije, Sekcija za šolske knjižnice, Hrvatska udruga šolskih knjižničara in Hrvatsko čitateljsko društvo.
Bistvo projekta je promocija glasnega branja, razvijanje bralnih sposobnosti, razvoj različnih vrst pismenosti, obvladovanje metod raziskovalnega dela, bogatenje besednega zaklada, predvsem pa širjenje tuje literature.
V projektu, v katerem sodelujejo slovenske ter hrvaške osnovne in srednje šole, gre za izmenjavo izkušenj pri branju na glas. Vsaka slovenska šola, ki sodeluje v projektu, dobi partnersko šolo iz Hrvaške, s katero sodeluje celo šolsko leto. Slovenski učenci preberejo hrvaško delo, prevedeno v slovenščino, hrvaški otroci pa preberejo slovensko delo, prevedeno v hrvaščino. Nato prebrano analizirajo, dramatizirajo, predstavijo javnosti, spoznavajo avtorja, spoznavajo kraj dogajanja iz zgodbe, med seboj sodelujejo, se slišijo, si dopisujejo, srečujejo na zoom srečanjih in ob koncu leta se en drugega tudi obiščejo, če jim sredstva in situacija to omogoča.
Koordinatorka projekta: Renata ŠTEFANČIČ
PROJEKT KROKUS
Projekt Krokus je nastal na Irskem na pobudo združenja HETI (Holocaust Education Ireland). Združenje mladim in šolarjem, starim 10 let in več, podarja čebulice rumenih krokusov (žafrana), da jih posadijo v spomin na 1,5 milijona judovskih otrok, ki so umrli v holokavstu, in v spomin na tisoče drugih otrok, ki so bili žrtve nacističnih grozodejstev. Rumeni cvetovi spominjajo na rumene Davidove zvezde, ki so jih bili Judje prisiljeni nositi v času nacistične vladavine. Krokus cveti proti koncu januarja, približno v času mednarodnega dneva spomina na žrtve holokavsta (27. januar). Ko ljudje občudujejo rože, učenci razložijo, kaj predstavljajo, in se spomnijo otrok, ki so umrli v holokavstu.
To je tudi primeren način za seznanjanje mladih s holokavstom in za ozaveščanje o nevarnostih rasizma in diskriminacije. Sodelovanje otrok pri spoznavanju holokavsta, sajenju čebulic in opazovanju rasti cvetov spodbuja k učenju strpnosti in spoštovanja.
Pri projektu Krokus je ob njegovi ustanovitvi leta 2005 sodelovalo 6.000 irskih učencev. Leta 2018 je bilo vanj vključenih že več kot 100.000 mladih iz Irske in še desetih evropskih držav. Koordinator projekta za Slovenijo je Sinagoga Maribor.
Koordinatorka projekta na šoli: Andreja GREGORIČ